Daha yakından tanıyın
Merhabaaa! Ben Baliko. 🤎Ben daha 3 aylık minicik bir yavruyken bulunmuşum. Sonra biraz hastalıklarla uğraşmışım. Hatta veterinerler benim için epey emek vermiş. Ama ben galiba pes etmeyi pek bilmiyorum. Geçirilebilecek bütün kötü hastalıkların hepsini atlattım, büyüdüm, aşılandım. Şimdi geçici yuvasında hayatı öğrenen, insanları çok seven, ev yaşamını deneyimleyen, meraklı bir delikanlı oldum.
Bulunduğumda bir Chocolate lab görüntüsündeydim, şimdi büyükçe melezliğim ortaya çıkıyor. Çikolatalı bir ortaya karışık diyebiliriz. Benim en sevdiğim şeyler arasında insanlar var. Gerçekten insanlar çok güzel bir icat. Birisi benimle konuşsun, bana bir şey öğretsin, birlikte yürüyelim, oyun oynayalım… Ben hepsine varım.
Başka köpekleri de çok seviyorum. Onlara bakıp bir sürü şey öğreniyorum. Yeni bir köpek görünce hemen dikkat kesiliyorum: "Aaa, bunu böyle mi yapıyoruz?" diye düşünüyorum.Bir de size küçük bir sır vereyim: Ben öğrenme konusunda biraz hızlıyım galiba. "Otur"u öğrenmem uzun sürmedi. Şimdi "yerine" komutunu çalışıyorum ve her gün daha da iyi yapıyorum. Bana biraz ilgi, birkaç ödül maması ve birkaç tekrar verin, ne kadar hızlı öğrendiğime inanamayabilirsiniz. İnsanlarla birlikte bir şeyler yapmak bana çok iyi geliyor.
Tuvalet konusunda da yaşım düşünülünce oldukça başarılıyım. Düzenli dışarı çıkarıldığımda tuvaletimi dışarı yapmayı tercih ediyorum. Kafesimin içine ya da ev ortamlarına tuvalet yapmak hoşuma gitmiyor. Ben aslında rutinleri seven ve kendisinden ne beklendiğini anladığında buna uyum sağlamaya çalışan bir yavruyum.
Benimle yaşamak nasıl olur biliyor musunuz? Önce güzel bir yürüyüş yaparız. Sonra biraz çekiştirme oynarız çünkü ona bayılıyorum. Sonra bir kafeye otururuz. Siz kahvenizi içersiniz, ben de yanınızda kemiğimi kemirir, arada etrafa bakıp sonra yine uslu uslu yanı başınıza kıvrılırım. Ben hem oyun oynamayı hem de birlikte sakin zaman geçirmeyi çok seviyorum.
Kediler de ilgimi çekiyor. Kötü niyetim yok, sadece meraklıyım. Tanışmak, koklamak ve arkadaş olmak istiyorum. O yüzden köpeklerle yaşamayı bilen kedilerle aynı evde yaşayabilirim.
Bir de bir hayalim var… Eğer evde yetişkin bir dişi köpek varsa, sanırım dünyanın en mutlu Baliko'su olabilirim. Şart mı? Değil. Ama bana hayatı gösterecek, birlikte oyun oynayacağım ve biraz da örnek alabileceğim bir ablam olsa çok hoşuma giderdi.
Bir de bahçemiz olsa… Ara sıra çimlere uzansam, sonra içeri girip sizin yanınıza gelsem… İşte o zaman herhalde "Tamam, ben hayalindeki yuvasını bulmuş bir köpeğim." diye düşünürdüm.
Ben büyüyünce 25-30 kilo civarında olacağım. Dışarıdan bakınca büyük bir köpek gibi görüneceğim ama içimde hep biraz bebek kalacak. Yine de ben sadece sevimli bir yavru değilim; öğrenmeye hevesli, sosyal, uyum sağlayan ve insanlarıyla birlikte bir hayat kurmaya hazır bir köpeğim.
Benim hayalim çok büyük değil aslında. Birkaç güzel yürüyüş, biraz oyun, birlikte öğrenilecek yeni şeyler ve akşam olunca aynı evde, birbirimize yakın uyuyabilmek… Benim için yuva tam olarak böyle bir şey. 🤎